۱۳۸۹ بهمن ۲۳, شنبه

آیا زدن سربازان وظیفه در تظاهرات جایز است ؟



با مرور صحنه های درگیری سال گذشته میبینیم که همواره مردم ایران با مهربانی و محبت سعی میکردند حساب سربازان و مامورهای نیروی انتظامی را از بقیه جدا کنند و با محبت برخورد کنند . حتی میدیدم که گاهی بسیجی ها هم مورد این لطف قرار میگرفتند . در اکثر مواقع هم مدافع اصلی ، یانوان ایرانی حاضر در صحنه بودند . بانوانی که گاه سربازان را مثل فرزند خود تصور میکردند . ویا خانمهای جوانتری که بخاطر احساسات پاکشان طاقت دیدن صحنه های کتک خوردن این افراد را نداشتند و در مقابل مردم خشمگین سینه سپر میکردند و دفاع میکردند . اما آیا واقعا این کارها باز هم هم جایز است ؟

همگی دیدیم که در جواب این محبت و عطوفت ، به محض فروکش اعتراضات ، جوانان ما را در زندانها به فجیعترین و وحشیانه ترین شکل کشتند ، به دختران و پسرانمان تجاوز کردند ، کتک زدند و هر جنایتی که خواستند کردند .
همین سربازان که از ما توقع مهربانی داشتند و میگفتند ما هم مثل شما و از جنس شما مردم هستیم ، اگر موقعیتی گیر می آوردند ، چند نفری به جان جوانان دیگر می افتادند و کتکشان میزدند و تحویل بازداشتگاه میدادند . براستی اینها شایسته ی محبتند ؟
همین مامورهایی که میگوئیم بخاطر حقوق و خرج زن و بچه این کارها را میکنند ، چرا در زندانها به این رفتارشان ادامه دادند ؟ چرا در جاهایی مثل کهریزک ، مثل قاتلین بالفطره ، روح الامینی ها را آنقدر زدند که کشته شدند ؟
مگر اینها از جنس ما نیستند ؟ پس چرا کاسه ی داغتر از آش هستند و حتی فراتر از دستورات فرماندهانشان با مردم بدرفتاری میکنند ؟ آیا غیر از این است که هر انسانی در هر پست و مقامی در این مملکت دوست دارد برای دیگران پادشاهی کند ؟ مگر غیر از این است که آن سرباز هم دوست دارد در آن لباس برای یک جوان هم سن و سال خودش عرض اندام کند ؟ مگر نمیتواند موقعی که جوانی را اجباراً روبروی فرماندهش دستگیر میکند ، کمی دستش را شل کند تا فرار کند ؟ پس چرا برعکس این کار ، سربازان دیگرکه دوستانش هستند ، به کمکش می آیند و روی زمین میکشندش و تا زمانی که تحویلش بدهند با مشت و لگد و باتوم بدرقه اش میکنند ؟
واقعا اینها سزاوار بخششند ؟ من نظری نمیدهم و میخواهم خودتان کمی با خودتان روراست باشید و جواب خودتان را بدهید .

۶ نظر:

  1. البته سزای بسیچی وسپاه را حتما باید کف دستشان گذاش.ت انها ادم بشو نیستند.
    بخشی از سربازان بویژه اینهایی را که برای سرکوب میاورند همان هایی هسستند که از قشر روستایی هستند و نفرتی به طبقه بالای شهر ها دارند. بنابراین اینها هم مانند همان بسیجیها هستند وبه اینها هم نباید رحم کرد.

    پاسخحذف
  2. I am more advanse you are nothing lest than nothing

    پاسخحذف
  3. It seams as if your people are fools as much as your parents

    پاسخحذف